365 day movie challenge - vecka 4


(Här kan du läsa mer om utmaningen)

Haha, antalet filmer per vecka minskas vid varje summering verkar det som. Skyller på att det varit mycket den här veckan, mycket fläng. Har rotat fram massa gamla vhser nu dock så jag tänkte se åtminstone någon imorn innan jag åker tillbaks till Övik igen. Denna råkade det bara bli massa filmer jag redan sett, men det gör inget. Tycker jag.



20. Mamma Mia! (2008) - Alltså, handlingen och så är ju kanske inte överdrivet bra, men känslan och MUSIKEN. Herregud. En timma och 48 minuter ren feelgood. Inte kan man sitta still och hålla käft medan man ser den heller. DOOON'T GOO WASTING YOUR EMOOTIOONS, LAY ALL YOUR LOOVE ON MEEE! Tycker dock jag varit lite för snäll med fyrorna, och detta är nog en film som är allra bäst första gången man ser den (även fast jag fortfarande älskar den), så det får bli 3,5 istället.
★ ★ ★ ✰ ✰ (3,5 av 5)

21. She's the Man (2006) - Shit vad längesen jag såg den här rullen. När den var ny såg jag den massor med gånger, men sen jag skaffade den på dvd har jag inte sett den en enda gång, och då var det ändå flera år sen jag köpte den. Men ojojoj vad jag satt och skrattade. Amanda Bynes är inte riktigt klok. Märks det att jag är inne i en chick flick-period eller? Kan inte låta bli att ge denna en fyra. Förlåt men jag måste.
★ ★ ★

22. Mean Girls (2004) - Klassiker! Var sjukt många år sen jag såg denna sist också. Åh, fy vad jag saknar tiden när Lindsay Lohan/Amanda Bynes/Hilary Duff/etc spottade ur sig nya romcoms stup i kvarten. Det var fina år. Anywho, vem älskar inte Mean Girls liksom? Klart den också ska ha en fyra.
★ ★ ★

23. 27 Dresses (2008) - Minns att jag hörde massa ris om den här filmen när den var ny så jag orkade aldrig se den, sen såg jag den på tv för nåt år sen och föll pladask. Thank god for James Marsden! Sjukt bra tjejfilm om en "always the bridesmaid, never the bride"-tjej. Tur man kan hitta sånt här fint i realådorna på konsum ibland. Väl spenderade 50 riksdaler! Vad pinig jag är, jag som precis skrev att jag varit för givmild med fyrorna, men jag måste ju ge den här en fyra också. Faktiskt.
★ ★ ★

24. Starstruck (2010) - Äkta guilty pleasure-film a la High School Musical och Camp Rock. Kan inte låta bli att totalälska Disney Channel-filmer! Igår när jag hälsade på Carro i hennes nya lägenhet och skulle välja film att se på så valde vi att titta på denna. Vi fyller 20 år i mars. Men äsch, man måste ju ha barnasinnet i behåll! Särskilt bra kan jag inte påstå att filmen än, men åh, den är ju så mysig! Tokklyschig och disneydorky, love it! Älskar musiken också, "HEY I CAN BE EVERYTHING YOU NEED, IF YOU'RE THE ONE FOR ME, LIKE GRAVITY, I'LL BE UNSTOPPABLEEEE". Feelgood!
★ ★ ★ ✰ ✰
Jessica

Åh, vi såg She's the man igår! Den går ju himla fint att skratta åt! Plus att det är fint när man läst Twelfth Night, som den parafraserar!



Och åh, din presentation - to die for!

2012-01-30 @ 18:27:28
URL: http://litesocker.blogg.se/
linnéa - fotoblogg

Hej!

Nu har jag månadens bild på min blogg! Var gärna med! :)

http://linnealinneaa.blogg.se/2012/january/manadens-bild-februari-1.html#comment

2012-01-30 @ 22:23:48
URL: http://linnealinneaa.blogg.se/
Man

Alltså, jag är likadan. Anser mig för gammal (fyller 20 i år), men kan inte sluta att titta på det. Tror det är min guilty pleasure eller något liknande.

2012-02-04 @ 20:00:00
URL: http://livsjakt.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0