365 DAY MOVIE CHALLENGE - VECKA 3


(Här kan du läsa mer om utmaningen)

Glömde bort att se en film på onsdagen så det bidde "bara" 6st filmer den här veckan också. Förhoppningsvis kommer jag ikapp det någon dag. Ska verkligen försöka fortsätta att se en film per dag, men skulle jag råka få en praktiskplats eller ett jobb eller så, så måste jag ju trappa ner förstås. Men innan det händer tänker jag passa på att plöja!



14. Bridesmaids (2011) - Har skjutit upp att se den här filmen för jag var så rädd att den inte skulle leva upp till hypen och att jag skulle bli besviken. Jag gillade den dock! Herregud, Gilmore-Sookie i den här filmen... Inte samma människa! Pratar med mörk röst, osminkad och karlaktig. Snacka bra skådis, haha! Huvudkaraktären Annie är också himla rolig och galen. Ville slå ihjäl karaktären Helen dock, fy friden vilken vidrigt jobbig människa. Men ja. Jag och min omogna kiss-och-bajs-humor höll på att avlida under badrumsscenen. Så himla sjuk och vidrig!
★ ★ ★

15. From Prada to Nada (2011) - Titeln låter som en totalt värdelös Paris Hilton-rulle eller något dylikt, men jag läste faktiskt flera bra omdömen om filmen så jag var ju tvungen att kika! Och ja, även jag blev positivt överraskad av filmen. Kan inte påstå att det är Oscarsmaterial direkt, men en helt okej chick flick! Och holy smokes, det tog en stund innan jag fattade att Bruno i filmen och Fez i That 70s Show var samma person. Ojojoj.
★ ★ ★ ✰ ✰

16. Tom & Jerry and the Wizard of Oz (2011) - Haha, jag avskyr Tom & Jerry i vanliga fall men herregud, Trollkarlen från Oz-tolkningar kan inte bli dåliga. Jag tycker första halvan är riktigt mysig, det är härliga färger, fint tecknat kan jag tycka och man håller sig till originalstoryn väldigt bra. Älskar för övrigt att alla karaktärer är tecknade efter originalen, så att t ex lejonet ser ut som lejonet i originalet! Saknade "If I... were the king... of the foreeeh-eh-eh-eh-eh-eh-est"- och "Lions and tigers and bears, oh my!"-bitarna dock. Inte okej att cutta dom. Men i alla fall, under första halvan är det enda dåliga med filmen de menlösa Tom & Jerry-scenerna. Sen, den andra halvan svävar iväg något kopiöst. Den nya storyn i sig är inte dålig tycker jag, men man missar ju liksom det bästa om man får följa med Tom och Jerry och deras stumma skittråkiga gnabb istället för att se när Dorothy träffar lejonet, fågelskrämman och plåtmannen och sjunger alla de bästa låtarna. Men men. Jag googlade lite och såg att filmen finns dubbad till svenska också, så jag kanske får fixa den nåt tag och titta på den med Stina! Om man skippat Tom och Jerry helt hade jag kanske till och med gett en fyra. Nu blir det bara en tvåa.
★ ★

17. Soul Surfer (2011) - Såg trailern till den här filmen för hundra år sen och har väntat och väntat på att filmen skulle komma ut, men när den väl gjorde det blev det aldrig av att titta. Hade kanske liiiite för höga förväntningar, men den var fortfarande himla bra! Uppfriskande med en film med kristna inslag som inte innehåller massa skumma fördomar. Hur som helst, en tänkvärd film som är baserad på en verklig händelse. Sevärd.
★ ★ ★ ✰ ✰ (3,5 av 5)

18. Little Miss Sunshine (2006) - Har faktiskt inte sett denna innan, men nu när den gick på tv passade jag och Ankan på att se den. Vilken himla udda och mysko fast ändå mysig film! Feelgood! Se!
★ ★ ★

19. The Baby Sitters Club (1995) - Mjä, känns som en film man nog måste ha växt upp med för att uppskatta, vilket jag inte har gjort. Fick en major kanonshock när eftertexterna började rulla och såg att hon som hade huvudrollen vad självaste Schyler Fisk. Schyler Fisk är för er som inte vet Joshua Radins ex och personen som min favoritlåt med Joshua, "Sky", handlar om. Det var som tusan! Men filmen, nä.
★ ★ ✰ ✰ ✰
amalia

nice att kolla på film vaje dag!

2012-01-22 @ 17:00:02
URL: http://iamas.blogg.se/
Kajsa

Jag älskar Little Miss Sunshine, så himla bra film!

2012-01-28 @ 09:59:47
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0