365 day movie challenge - vecka 22


(Här kan du läsa mer om utmaningen)



Denna gång skyller jag på hemflytt och eurovision. Har sett sju filmer sen sist, men jag gör som så att jag skriver om fem filmer åt gången så slipper inläggen bli så fantastiskt långa. Det blir bra. Tror jag.

53. Trassel (2010) - Tror detta var den fjärde gången jag såg Trassel, men har jag lessnat? TOK HELLER. Den är för bra för det. Den är ju så fantastiskt söt och fnissig att man bara smäller av. Absolut det bästa Disney klämt ur sig på år och dar.
★ ★ ★ ★ 

54. Flipped (2010) - Ännu en favoritfilm jag sett cirkus tusen gånger tidigare. Så söt så söt så söt så söt så söt. Se se se se se. Bra, tack, hej.
★ ★ ★ ★

55. Journey 2: The Mysterious Island (2012) - Hade väntat mig en mysig familjeäventyrsfilm med lots of Josh Hutcherson men nähepp, inte ens Josh kunde rädda denna katastrof till film. Liksom manuset, storyn, allt. Så pinsamt dåligt att jag bara ville sjunka genom jorden en stund. Urk. Se inte.
✰ ✰ ✰

56. Music and Lyrics (2007) - Ytterligare en film jag redan sett x antal gånger men fortfarande inte lessnat på. Trots att jag har väldigt svårt för Drew Barrymore så tokgillar jag den här rullen, liksom MUSIKEN? Dör var bra den är. "Pop goes my heart" och "Way back into love" är ju för bövelen nutida klassiker. Gillar även när Hugh Grant sjunger "Don't write me off". Även dödsroligt att Scott Porter spelar Hugh Grants 80-talsduettpartnerpryl. Har inte tänkt på det innan. Plötsligt blev filmen liksom ännu roligare.
★ ★ 

57. Prom (2011) - Jopp, det är sant - ännu en chick flick jag redan sett hundra gånger. Men NO REGRETS, för den är ju helt underbar. Som en disneyfierad Love Actually. Man får liksom följa flera elever på en skola fram till skolbalen, helt enkelt. Så bra! Ska införskaffas på köpfilm någon dag framöver, det är ett som är säkert. Roligt också att jag såg om filmen precis efter jag tittat på Bevery Hills säsong 2, för jag insåg nu att MC-snubbens snälla morsa spelas av Emily Valentine, en karaktär i Beverly Hills jag precis suttit och spytt galla över. Så kan det gå.
★ ★ ★ ★ 
Soap

Du har väl sett Cloudy with a Chance of Meatballs också? Och Megamind?

2012-06-06 @ 01:45:43
Louise

Absolut, jag tror nog att jag kan ha en del tips. Är dock inte helt säker på om du vill ha en paranormal twist på det hela som det är i Hush Hush och Die For Me eller om du även är öppen för reality, dock så föredrar jag själv paranormal. Om det är kärlek du är ute efter tror jag att du skulle kunna gilla The Body Finder – Kimberly Derting, Born at Midnight – C.C. Hunter, City of Bones eller Clockwork Angel båda av Cassandra Clare, Wings – Aprilynne Pike, The Unbecoming of Mara Dyer – Michelle Hodkin, Delirium – Lauren Oliver (en av mina personliga favoriter) Other Words For Love – Lorraine Zago Rosenthal, Vampire Academy – Richelle Mead (en serie som brukar växa på folk ju längre in i den man kommer), Fallen – Lauren Kate (passar inte alla man jag tyckte att den var bra iaf och romans är lite av huvudpunkten) sen så har jag nog ännu fler tips om du skulle vilja ha :D Men jag tänkte att detta kanske räckte så länge iaf och jag hoppas att någon av dessa kommer att falla dig i smaken! :)

2012-06-12 @ 23:46:40
URL: http://fantasybocker.blogg.se/
Louise

Shiver - Maggie Stiefvater är oxå väldigt mysig! :)

2012-06-13 @ 13:28:58
URL: http://fantasybocker.blogg.se/
Louise

Inga problem, hoppas att det är någon utav dem som kommer att falla dig i smaken! :D

2012-06-19 @ 22:05:29
URL: http://fantasybocker.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0